A természettudományos, műszaki és informatikai készségek fejlesztésének, az ilyen irányú érdeklődés felkeltésének már az óvodában el kell kezdődnie, de csak akkor lesz meghatározó a későbbi életvitel szempontjából, ha a kezdeti kíváncsiság a későbbiekben sem lankad, hanem a kísérletező, problémamegoldó készségek együttes fejlesztésével az egész életen át tartó tanulás részévé válik. Fontos, hogy minden korosztály találjon a maga számára érdekes feladatot, problémát, amellyel szívesen foglalkozik az intézményes tanulás keretein kívül is – ezt kínálja a Kecskeméti Főiskola a Máskép(p) tudomány projektje.
A projekt főbb céljai: a természettudományos, műszaki és informatikai készségek komplex fejlesztése az óvodások, általános- és középiskolások körében; pedagógusok szemléletformálása és módszertani kultúrájának bővítése a természettudományok és a matematika oktatása területén; tudományos eredmények integrált és sokoldalú népszerűsítése; a Kecskeméti Főiskola K+F+I tevékenységének kiszélesítése.
Kisgyermekkori és hallgatói tévhitvizsgálat
Földünk Rejtelmei Fesztivál játékos és interaktív foglalkoztatás
Más-Kép(p) Tudomány Interaktív Kiállítás
Nemzetközi Projektpedagógiai Konferencia
Projektpedagógiai továbbképzés
Projektpedagógiai módszertani videók elkészítése és nyilvánossá tétele
Pneumobil-projek
TMDK és OTDK tevékenység kiszélesítése
Erdei Ferenc Tudományos Napok
Kecskeméti Főiskola Tudományos Ülése (AGTEDU)
Kistérségi tudományos ismeretterjesztő előadás-sorozat
Online tudományos folyóirat indítása és működtetése a hallgatók és az oktatók kutatási eredményeinek bemutatására
Projekt honlap létrehozása és működtetése
Tudományos kisfilmek készítése
Partnerek:
Kecskeméti Főiskola
Projektpedagógiai Társaság
Műszaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége (MTESZ)
Tudástársadalom Alapítvány