Blog

Hogyan lesznek fizikatanárok? – pedagógusképzés és Bologna

Széles körben felismert probléma és a felsőoktatási viták egyik legnagyobb nyilvánosságot kapott kérdése a természettudományos pedagógusképzés válsághelyzete. A leginkább markáns álláspontokat az ELTE professzori karában fogalmazták meg a teendőkről: ezek az pedagógusképzés Bologna-rendszerének alapelemeit is érintik, pro és kontra. A TudásPresszó arra igyekezett alkalmat adni, hogy a lehetséges/javasolt megoldások szakmai hátterének bemutatásával az érdekeltek feltárják a vita tudományos hátterét, illetve a formálódó alternatíva-ágak modellezésével láthassa a közönség, az egyes lépések milyen hatással lesznek a pedagógusképzés minőségére, valamint az egész Bologna-rendszer kívánatos korrekciójára.

Közreműködők voltak:
Homonnay Zoltán egyetemi tanár, dékánhelyettes, ELTE TTK
Hunyady György egyetemi tanár, az MTA rendes tagja, ELTE PPK
Rapos Nóra egyetemi tanársegéd, ELTE PPK
Tasnádi Péter egyetemi tanár, ELTE TTK
Moderátor: Fábri György

Időpont: 2010. február 16.

Kapcsolódó anyagok:

Állásfoglalás a természettudományos tanárképzés helyzetéről
Felsőoktatási Műhely 2008. IV. szám
„A BSc-MSc rendszerű tanulmányok első három évének tapasztalatai a műszaki és a természettudományi felsőoktatásban” című műhelykonferencia összefoglaló anyaga

A fizikatanítás helyzete a sajtóban:
Kihalnak a fizikatanárok – fn.hu – 2010. január 8.

Elfogynak a fizikatanárok? – MR1 Kossuth Rádió – 2009. szeptember 03.
Elfogynak a fizikatanárok – Népszabadság Online – 2009. július 28.
A fizikatanítás jövője… – Index Fórum

Megosztás